Webáruház, online értékesítés

Ugrás a címlapra

Milyen egy keresőoptimalizált webáruház? 

Egy keresőoptimalizált webáruház legfőbb ismérvei:

  • Egyedi címek és META fejléc
  • Frissíthető tartalom
  • Sitemap használata
  • Autolink funkció
  • RSS kimenetel
  • Keresőbarát linkek
  • Webcím átirányítás

Egy webáruház látogatók nélkül semmit sem ér, ezért egy webáruház-rendszer kiválasztásakor a legfontosabb szempont az, hogy az adott rendszer milyen keresőoptimalizálási lehetőségeket rejt magában.
A "keresőbarátság" azért kiemelten fontos, mert az internetezők 80-90%-a a keresőket használja, ha információt keres a világhálón. Így a keresőkön keresztül olyan potenciális vásárlókat, érdeklődőket kapunk, akik konkrétan a mi tevékenységünk, termékeink iránt érdeklődnek.
Éppen ezért kulcsfontosságú, és minden webáruháztulajdonos üzleti érdeke is, hogy webáruháza az élre kerüljön a keresőkben, hiszen a 180. találatra már senki sem kíváncsi...

Egyedi címek és META fejléc használata

Webáruházanik kódolása keresőbarát. A webáruház minden oldala egyedi címmel és META fejléccel rendelkezik. Az oldal címe a böngészőablak bal felső sarkában található, a META adatai pedig rejtve, a forráskódban szerepelnek.
A META adatok adott oldalra vonatokozó tartalmakkal való feltöltése igen pozitívan befolyásolja webáruházunk helyezését a találati listában.

Frissíthető tartalom

A Google értékeli, ha a webáruház tartalmaz aktulális információkat és frissülő tartalmakat.  Nem gyökeres átalakításra van természetesen szükség, de kívánatos, ha időnként a tartalomban kisebb változtatásokat végzünk.
Erre kiválóan alkalmas az "Aktuális", vagy "Híreink, Újdonságaink" menüpont, esetleg egy fórum-oldal, ahová éppen az új információk, érdekességek miatt visszajárnak a látogatók, ezzel forgalmat, látogatottságot generálva az oldalon.

Sitemap használata

Túl azon, hogy webáruház publikus felületén található honlap térkép (sitemap) a látogatót segíti az oldalon való tájékozódásban, optimalizálási szempontból is nagy jelentőséggel bír. A Google rangsorolásában fontos szempont, hogy a honlapon könnyű legyen navigálni, és minden oldal könnyen, néhány kattintással elérhető legyen. A sitemap használatával minden oldal két kattintással elérhető, így a keresőrobotok is bejuthatnak a webáruház minden oldalára és indexelhetik azokat.

Autolink funkció

Ha a webáruházban gyak­ran elő­for­du­ló, ma­gya­rá­zat­ra szo­ru­ló rö­vi­dí­té­seket, szó­ma­gya­rá­za­tokat vagy hi­vat­ko­zá­sokat (lin­kek) a rendszer "Autolink" funkciójával au­to­ma­ti­ku­san linkké nyilvánítjuk, tovább erősítjük webshopunk találati pozícióját

RSS kimenetel

Előnyös, ha egy rendszer rendelkezik  RSS (Re­ally Simp­le Sin­di­ca­ti­on) kimenetellel, mely kommunikációs szab­vány lé­nye­ge, hogy a fel­hasz­ná­lók elő­re be­ál­lít­hat­ják, hogy hon­nan sze­ret­nék a friss hí­re­ket meg­kap­ni, ame­lyek egyet­len fe­lü­le­ten hoz­zá­fér­he­tők, ke­zel­he­tők lesz­nek. RSS olvasó  beállítható nemcsak honlapokon, hanem mobiltelefonokon, iPhone-okon, PDA-kon, sőt az Outlookban is.
Az RSS használatával hí­re­ink a sajátunkon kívül ezer má­sik ol­da­lon is meg­je­len­hetnek, kül­ső­sé­gek­től, for­má­zás­tól és fő­leg rek­lá­mok­tól men­te­sen te­he­tjük köz­zé vé­le­mé­nyünket, hí­re­inket egyéb ol­da­la­kon.

Keresőbarát linkek

A webáruház minden oldala rendelkezik egy ún. ShortLinkkel, melyek paraméterezhetőek. CMS rendszerünkben  az adott oldal azonosítására szolgáló kódsorból összeálló ShortLink mellett - pl. http://www.konyvnet.hu/kategoria.php?kategoria_id=541&knsid=GcWHZOa59smDb6u6dA7rKldNKa2fn1JA0y2p9i8IqjuZguARr5 -  keresőbarát módon is paraméterezhetjük őket, és beszédes, keresőbarát webcímeket hozhatunk létre, melyek akár adott termék nevét is tartalmazhatják: http://www.zarkakft.hu/termekeink/Beltéri_ajtók/Tömörfa_ajtók/CAIROLI_tömörfa_ajtó "beszédes" ShortLinkek igen nagy súllyal esnek latba a találati lista sorrendjét tekintve.
Ezen ShortLinkek elkészítésekor rendszerünk ékezetes URL-ek létrehozására is lehetőséget nyújt.

Webcím átirányítás

Ha webáruházunkban egy meglévő oldal helyett új oldalt hozunk létre, akkor a korábbi oldalra mutató linkek hibás, törött linkként jelennének meg. Egy jó rendszerben működik webcím árirányítás, mely megadja azt a lehetőséget, hogy a régi linket az általunk létrehozott új oldalra irányítsa át, a régi oldal eddig elért Page Rank értékével együtt!

 

Tapasztalataink szerint a hazai webáruház-készítő vállalkozások csupán kis része foglalkozik elég hangsúlyosan azzal, hogy keresőbarát, azaz a Google elvárásainak megfelelő webáruházakat készítsen. Sokszor azért, mert nem kellő körültekintéssel, szaktudással vagy keresőoptimalizálási ismerettel kezdenek hozzá a webshop felépítéséhez, vagy egyszerűen csak nem tulajdonítanak az ügynek kellő jelentőséget. Pedig ahhoz, hogy egy adott cég webshopját az érdelődők megtalálják, elengedhetetlen, hogy az keresőoptimalizált vagy optimalizálható kialakítású legyen.


Érdemes olyan webáruházat választania, amely teljesíti a fenti keresőoptimalizálási elvárásokat! Ne érje be kevesebbel!

Olyan webáruházat szeretnék, mely előkelő helyezést ér el a keresőkben! Áraj.   Konz.