Webáruház, online értékesítés

Ugrás a címlapra

Mitől vásárláslásösztönző és felhasználóbarát egy webáruház? 

Egy vásárlásösztönző, felhaszálóbarát webáruház ismérvei:

  •  Széleskörű termékbemutatás
  • Jó kereshetőség
  • Értékelési lehetőség
  • Egyszerű online vásárlási folyamat
  • Folyamatos frissíthetőség
  • Széleskörű termékbemutatás
  • Vannak bizonyos terméktulajdonságok, melyeknek mindenképpen meg kell jelenniük egy webáruházban. Ilyenek pl. a termék neve, fotója, részletes leírása, ára, esetleg akciós ára. 
    Emellett azonban minden termék rendelkezik számos olyan paraméterrel - pl. méret, kapacitás, felbontás, súly, stb. -, melyek nagyban befolyásolják  a termékválasztást. Ha a termék egyéb paramétereit is feltüntetjük webáruházunkban, az jelentősen megkönnyíti a megfelelő termék kiválasztását és a magabiztos vásárlást. Hasznos lehet továbbá, ha a termékről több fotót is megjelenítünk a webshopban, hiszen a weben kínált termékek nem kézbevehetőek, de több fotó rendelkezésre állása esetén az érdeklődőnek mégis lehetősége nyílik a behatóbb tanumlmányozásra.
    A termék részletes leírása az a felület, ahol a számszerű adatokon túlmenően ajánlásokkal, bővebb szöveges információkkal is segíthetjük a felhasználót a választásban. Itt írhatjuk le, hogy mik a termék előnyei, hátrányai, kiknek ajánljuk és kiknek nem, de marketing szöveget is írhatunk termékünkről. A részletes leírás túl azon, hogy plusz információkat nyújt a vásárlónak, keresőoptimalizálási szempontból is jelentős hangsúllyal bír!
    Szerencsés, ha a webáruházban lehetőség van a termékhez kapcsolódó, letölthető dokumentumok, leírások, útmutatók, hivatkozások elhelyezésére is..

    • Értékelési lehetőség

      Segíti és pozitívan befolyásolja a vásárlót, ha az általa kiválasztott termékről korábbi vevők értékeléseit olvashatja. Ha a vevő megtalálta már ugyan webáruházunkban a terméket, ami érdekli őt, de még bizonytalan a vásárlást illetően, jó, ha láthatja olyan vevők véleményét, akik ugyanezt a terméket választották korábban.Ezek lehetnek szöveges értékelések, vagy a termék 1-5-ig terjedő skálán való pontozása is.
    • Jó kereshetőség

    Egy online vásárlási folyamat két szereplője: a vevő és a webáruház. A vevőnek nincs lehetősége segítséget kérni az eladótól, hogy odairányítsa az általa keresett termékhez. Neki magának kell megtalálni a webáruházban, amit keres.  Egy webáruházban ezért kulcsfontosságú, hogy a vevő könnyen eljusson a számára megfelelő termékhez. Ez az elsőre egyszerűnek tűnő feladat a vásárlónak azonban nem is annyira egyszerű, főképp nagy termékszámmal és számos termékkategóriával dolgozó online shop esetében. Nemcsak hogy szerencsés, de egyenesen létfontosságú, hogy egy webáruház megfelelő keresési lehetőségekkel rendelkezzen a webshopon belül. Egyrészről egyszerű, szabadszavas kereséssel, ami elsősorban annak a felhasználónak nyújt segítséget,akik általános kulcsszavakra indítanak keresést, másrészről összetett, részletes keresővel, ami elsősorban azon felhasználók számára nyújt segítséget, akik konkrét elképzelésekkel rendelkeznek a keresett termék tulajdonságaival kapcsolatban.
    A webshopban elhelyezett keresők tehát valóban a vásárlás-segítés eszközét jelentik!

  • Egyszerű online vásárlási folyamat

    Az érdeklődők számára rendkívül riasztó, ha egy webáruházban a vásárlás folyamata nehézkes vagy bonyolult. A vásárló attól a pillanattól kezdve, hogy megtalálta az általa keresett és megvásárolni kívánt terméket, minél előbb túl akar lenni a vásárlási procedúrán. Ha automatikus kosárkezeléssel és logikus, gyors, egyszerű  online vásárlási folyamattal segítjük, elkerülhetjük, hogy a megrendelés-leadás közben hagyja el webshopunkat.

  • Folyamatos frissíthetőség

    Mivel az online értékesítés hazánkban még egy viszonylag új értékesítési forma, fontos, hogy a vevők webáruházunk használatakor megbizonyodhassanak arról, hogy egy valóban működő webshoppal van dolguk, ahol az árak, az áruválaszték és a raktárkészlet valóban naprakész és aktuális. E kezdeti bizalom kialakulását segíti, ha a webáruházban elhelyezett tartalmak folyamatosan frissülnek, a meghirdetett akciók aktuálisak. Egy jól kialakított webáruházban a shop profiljához kapcsolódó hírek, újdonságok, trendek közlésével segíthetjük vásárlóinkat és folyamatos akciókat szervezhetünk. 

  •  

    Ahogyan látja, számos solog együttes megléte esetén mondható cska el egy webáruházról, hogy felhasználóbarát.Pedig látszólag mindegyik hasonló elven működik!

    Érdemes olyan webáruházat választania, amely teljesíti a fenti elvárásokat!

    Vásárlásösztönző webáruházat szeretnék, mely felhasználóbarát kialakítással rendelkezik! Áraj.   Konz.