Webáruház, online értékesítés

Ugrás a címlapra

7 fő bűn, ami miatt egy webáruházban NEM vásárolnak a vevők

A webáruházat készítő cégek nagy része kizárólag azzal foglalkozik, hogy mitől sikeres egy webáruház. Pedig legalább ilyen fontos kérdés az, hogy mitől nem az!

Lássuk a leggyakoribb hibákat, amit egy webáruház elkövethet:

1. A találati listák élvonalát csak hírből ismeri

Kezdjük a legelején. A vásárlási szándékkal internetezők 99%-a nem egy konkrét webáruházat keres az interneten. Sokkal inkább az általa vásárolni kívánt termék vagy termékkör nevét írja be a keresőkbe, és a keresők által kidobott találati lista elejéről kezdi a tájékozódást. Azok a webáruházak, melyek nem rendelkeznek keresőbarát felépítéssel és tartalmukat tekintve sem felelnek meg a keresőoptimalizálás legfőbb elvárásainak, hiába várják, hogy látogatók, mi több, vevők árasszák el őket! Hiszen senki sem kíváncsi a Google 228. találatára!

2. Szélsőséges grafikai megjelenés

Ha a vevő eljutott a webáruházba, megnyitásakor az első dolog, ami benyomást gyakorol rá, a webáruház grafikai megjelenése. Sokan tévesen azt gondolják, hogy ha webáruházukat teletűzdelik mindenféle izgő-mozgó, zenélő, csillogó-villogó látványelemmel, akkor az növeli a webáruház presztízsét. Statisztikák szerint azonban az internethasználók túlnyomó részét kifejezetten irritálja a túlzásba vitt animáció. Arról nem is beszélve, hogy ezek az elemek elvonják a figyelmet a lényegről: magáról a vásárlásról.
A másik véglet sem szerencsés, ha a webáruház tulajdonosa a tervezéskor úgy akar költségeket spórolni, hogy olyasvalakivel készítteti el a webshop grafikáját, aki jó esetben ért ugyan a grafikai tervezéshez, de webáruházat még sohasem tervezett!

3. Nem ébreszt bizalmat a vevőben

Bizonyos webáruházakban, mi sem tudjuk pontosan meghatározni miért, nem szívesen vásárolnánk. Ezek a mélyről jövő, ösztönös vevői megnyilvánulások leggyakrabban a bizalom hiányából erednek.
Ha a vásárlási folyamat bármelyik része nem egyértelmű, egyszerű és átlátható, a vevőben kételyek merülnek fel a webáruházzal kapcsolatban, és nem fog olyan helyről vásárolni, ahol nincs 100%-ban meggyőződve arról, hogy megrendelését az elvárt minőségben, a megadott határidőre, a megjelölt áron megkapja.

4. A termékek nem jól kereshetők

Vannak olyan webáruházak, melyekben már az is nehézséget okoz, hogy a vevő eljusson a számára megfelelő termékhez. Nem szabad elfelejteni, hogy egy online vásárlási folyamat két szereplője: a vevő és a webáruház. A vevőnek nincs lehetősége segítséget kérni az eladótól, hogy odairányítsa az általa keresett termékhez. Neki magának kell megtalálni a webáruházban, amit keres.  Ha ez első ránézésre nem tűnik egyszerűnek, a legtöbb vevő inkább bele sem kezd! Hiszen még annyi webáruház várja őt tárt karokkal – és segítséggel a keresésben és a választásban!
Azok a webáruházak, amelyek híján vannak a vásárlás-segítés eszközeinek, túl sok nyereségre sem számíthatnak.

5. A vásárlás folyamata bonyolult

Felesleges statisztikai eredményekre hivatkoznunk, elég saját internet használatunkból kiindulni! Bizonyára Ön is azonnal elhagyja azokat a webáruházakat, ahol a vásárlás folyamata nehézkes vagy bonyolult. Kevés olyan felhasználóval találkozunk, aki az „Online vásárlási feltételek” menüpont tartalmát betűről betűre végig óhajtaná olvasni ahhoz, hogy megtudja, hogyan is rendelhet a webáruházból. Szerencsés, ha ez a leírás inkább csak formalitás, és az online vásárlás folyamatában egyik lépésből logikusan következik a másik.

6. A bőség zavara

Ez a hiba főként azokban a webáruházakban lehet probléma, ahol többféle terméket kínálnak. A vevő hiába kap számos információt a webshop termékeiről, ha nem segítjük őt a végső döntés meghozatalában, a termékválaszték gyakran megzavarja. Könnyen elbizonytalanodik, hogy melyik termékre is van szüksége tulajdonképpen, és inkább választ egy olyan webáruházból, ahol biztos lehet abban, hogy azt rendelheti meg, amit valójában szeretne. Egy sikeres webáruházban számos lehetőség kínálkozik arra, hogy segítsük vevőnket a végső döntésben, érdemes élni ezekkel!

7. Elavult információkat tartalmaz

Igazán visszatetsző és bizalomromboló, ha egy webáruházban a meghirdetett akciók ideje lejárt, és májusban még mindig a karácsonyi akciót hirdetik! Mivel az online értékesítés hazánkban még egy viszonylag új értékesítési forma, fontos, hogy a vevők webáruházunk használatakor megbizonyodhassanak arról, hogy egy valóban működő webshoppal van dolguk, ahol az árak, az áruválaszték és a raktárkészlet valóban naprakész és aktuális.

 

Ahogyan látja, számos buktatója lehet egy webáruház sikerességének! Pedig látszólag mindegyik hasonló elven működik! De az ördög itt is a részletekben lakozik!
Érdemes olyan webáruházat választania, amely kialakításából adódóan eleve nem teszi lehetővé a fenti hibák előfordulását!

Olyan webáruházat szeretnék, melyekkel elkerülhetem ezeket a hibákat! Áraj.   Konz.